. Alkalmazás . Hiperaktivitás, figyelemzavar .
Hiperaktivitás, figyelemzavar
Valójában két külön problémakör, de együttes előfordulásuk is gyakori. Napjainkban sok gyermeknek nehezíti meg az iskolai teljesítést, a társas beilleszkedést. Kevesebb szó esik róla, de a hiperaktivitásban jó dolgok is vannak - bár ez nem könnyíti meg a szülő dolgát - amelyek később sikeres élet forrásai lehetnek. Ezek a gyerekek másképpen látják a világot, mint mi. Az információ felvételének, és tárolásának összevisszasága egyben eredetiséget is jelenthet. Kreativitásuk lényege, hogy a nem nyilvánvaló összefüggéseket is észreveszik.
A hiperaktivitás jellegzetessége a nyugtalanság, túlfűtöttség, a túlzott aktivitás és impulzivitás. Hátterében részben az önkontroll funkciók relatív gyengeségét feltételezik a szakemberek.
A hiperaktív, ill. a figyelemzavaros gyerekek agyhullámain is "látszik" az eltérés. Bizonyos frekvenciák eltolódnak, az átlagtól eltér mintázatuk, összetételük és az intenzitásuk. Ezek az agyhullámok tanulás révén bizonyos mértékig normalizálhatók, ezáltal a viselkedés is normalizálódik.
A figyelemzavar jellemzői az alacsony éberségi szint, az alulmotiváltság, a gyengébb feladattartás, a fáradékonyság és a szétszórtság.
Összességében a figyelemzavar jobb prognózisú és könnyebben kezelhető kórkép, mint a hiperaktivitás.
|